جهت انتقال اطلاعات در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه از انواع کابل های شبکه مانند Cat5, Cat6,Cat7 و … استفاده می شود. حال هر یک از این کابل ها از نظر عایق بندی یا محافظ شیلد به انواع کابل SFTP ،STP ،UTP و FTP تقسیم بندی می شوند. در ادامه به توضیح هر یک انواع کابل شبکه به خصوص کابل SFTP چیست، کاربردی هر یک  و تفاوتشان با هم صحبت می کنیم.

 مطالب کاربردی :  هایک ویژن      تی وی تی

کابل شبکه UTP چیست ؟

واژ ه U مخفف عبارت Unshielded  Twisted Pair  به معنای زوج های بهم تابیده بدون شیلد است. این مدل از کابل های شبکه از جفت سیم هایی تشکیل شده اند که دو به دو به هم تابیده شده اند. این مدل از کابل های شبکه جز پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین کابل های شبکه می باشد.

کابل utp به دلیل عدم شیلد و محافظ نسبت به سایر کابل ها بیشتر در معرض نویز و پارازیت هستند. اما انتقال اطلاعات در این مدل از کابل ها متعادل تر است. از این کابل ها بیشتر در محیط هایی استفاده می شود که نویز کمتری دارند.

کابل شبکه STP چیست؟

کابل STP مخف عبارت Shielded  Twisted Pair به معنی کابل دارای شیلد است. در واقع کابل های STP دارای یک محافظ بافته شده در ساختار داخلی کابل است. اما هیچ فویل داخلی ندارند.

کابل شبکه FTP چیست؟

کابل FTP مخفف عبارت Twisted Pair  Foil به معنای کابل دارای محافظ فویل است. این کابل در زیر روکش خود دارای یک محافظ آلومینیومی است. این کابل نسبت به UTP در برابر نویز و پارازیت مقاومت بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   تجهیزات دوربین مداربسته      

کابل شبکه SFTP چیست؟

کابل SFTP چیست ؟ SFTP مخفف Screened Fully shielded Twisted Pair به معنی “زوج‌های به هم تابیده تماما غلافدار” است. کابل SFTP دارای یک روکش فلزی اضافی برای کاهش اثر پارازیت است. لایه های این کابل عبارت است از 4 زوج سیم که به وسیله جداکننده پلاستیکی از هم جدا شده است. سپس دور این زوج سیم ها به ترتیب با یک ورقه آلومینیومی، توری فلزی و سپس یک روکش پلاستیکی پوشیده شده است. هدف از تولید کابل SFTP کاهش اثر نویزهای محیط می باشد.


ن : ali
ت : دوشنبه 30 فروردين 1400
   
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]