قبل از نصب دوربین مداربسته و دستگاه DVR باید محل نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته و خود دوربین ها مشخص شود. نصب دوربین های مداربسته به گونه ای صورت می گیرد که هیچ نقطه کوری در محل باقی نماند و تقریبا خارج از دسترس باشد. اما محل نصب دستگاه ضبط تصاویر نیز بسیار مهم است و باید در محلی قرار داد که از دسترس سارقین، خرابکاران و عوامل بیرونی در امان باشد. در ادامه راجع به بهترین مکان قرارگیری DVR و NVR صحبت می کنیم.

نکات محل قرارگیری دستگاه ضبط تصاویر

در سیستم دوربین های مداربسته  محل ذخیره تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ می باشد و NVR محل ذخیره اطلاعات دوربین های IP. به دلیل اینکه NVR و DVR مرکز مدیریت تصاویر می باشد حساسیت بالایی دارند. بنابراین این دستگاه ها باید در جایی با تهویه مناسب و به دور از دسترس افراد خرابکار قرار داشته باشد. به صورت کلی موقعیت نصب دستگاه ضبط دوربین مداربسته باید دارای شرایط زیر باشد:

  • نباید در میدان دید افراد قرار داشته باشد.
  • دارای محافظ فیزیکی مناسبی باشد .
  • DVR و NVR باید از تهویه مناسب برخوردار باشد .
  • دارای محافظ فیزیکی مناسبی باشد .
  • ترجیحا در صورت امکان کوتاهترین فاصله از محل نصب دوربین ها را داشته باشد .
  • جایی باشد که دارای کمترین میزان رفت و آمد افراد متفرقه باشد.

بهترین محل نصب دستگاه ضبط

  • بهترین محل قرارگیری DVR در ساختمان ها: داخل اتاقک آسانسور، اتاق نگهبانی، انباری و یا واحد مدیریت ساختمان می باشد.
  • بهترین محل قرارگیری DVR در مغازه ها: می تواند بنا به حساسیت یا اهمیت در زیر پیشخوان باشد یا از باکس توکار جهت پنهان سازی DVR استفاده کنید.
  • بهترین محل قرارگیری DVR در شرکت: اصولا در رک دوربین و داخل اتاق نگهبانی و یا مدیریت قرار می گیرد.

جاسازی دستگاه ضبط دوربین مداربسته

1- استفاده از باکس ها و محفظه های قفل دار

بسیاری از کاربران دوربین مداربسته، دستگاه DVR یا nvr خود را دوربین یک محفظه قفل دار یا رک دوربین مداربسته قرار می دهند. این رک علاوه بر محافظت فیزیکی تا حدی دسترسی دستگاه را از دسترس سارقین کم می کند. اما جایگاه قرارگیری خود رک دوربین نیز یک مساله جدا می باشد که باید به آن توجه کرد:

  • رک را در جایی قرار بدهید که برای کابل کشی مناسب تر است.
  • حتما چک کنید که جایی که رک را قرار می دهید دارای تهویه مناسبی باشد.
  • جایگاه رک باید به دور از وسایل گرمایشی و مواد اشتعال زا باشد.

2-مخفی کردن دستگاه ضبط  در داخل دیوار یا سقف کاذب

یکی از مکان هایی که می توان دستگاهتان را در آن قرار دهید و ذهن کمتر کسی به آن برسد: سقف و دیوار کاذب است. همچنین می توانید دستگاه خود را در آن بخش ها قرار دهید و با وسایل تزیینی آن را استتار کنید.

3-استفاده از کمد یا قفسه کتاب

اگر سیستم مداربسته را در منزل خود نصب کرده اید می توانید از کمد لباس و یا حتی قفسه کتاب ها برای نگهداری دستگاه ضبط تصاویر استفاده کنید. برای در چشم نبودن نیز دستگاه را با وسایل تزیینی یا کتاب بپوشانید.

4-قرار دادن دستگاه ضبط در اتاق زیر شیروانی یا سقف

در صورتی که ساختمان شما به گونه ای ساخته شده که دارای اتاق زیرشیروانی است، می توانید دی وی ار را در آن نگه داری کنید. در این حالت ممکن است کابل کشی کمی دشوار به نظر بیاید یا حتی دسترسی برای خود کاربر نیز کمی مشکل باشد. اما این مزیت را دارد که دست سارق از دسترسی به DVR کوتاه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی  
ن : ali
ت : دوشنبه 30 فروردين 1400
   
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]